Polska Federacja Klubów Speedrowerowych po latach zdecydowała się na stworzenie identyfikacji wizualnej. Autorem koncepcji i logotypu jest Tomasz Włodarczyk.
Przed Mistrzostwami Europy w Toruniu władze PFKS zdecydowały się na zlecenie wykonania nowej identyfikacji wizualnej. – Dotychczasowy logotyp był już przestarzały i zupełnie nie pasował do obecnie obowiązujących trendów. Chcemy, aby nowa identyfikacja była motorem napędowym do kolejnych zmian w marketingu naszego związku – opowiada wiceprezes PFKS Artur Bujnowski.
Nowy logotyp został oparty na kształcie mapy Polski. Głównym elementem jest wzbijający się w powietrze orzeł w koronie. Logotyp zawiera także bandę i obrys toru speedrowerowego z bandą. Jest to zatem świeży kierunek, ponieważ w poprzednim logotypie PFKS podstawą była korba rowerowa.
Zmiana logotypu to jeden z wielu kroków, które zostały podjęte w sferze marketingowej. Na ME w Toruniu reprezentanci Polski wystąpią w nowych koszulkach. Powstanie też linia odzieży PFKS. Wszystkie zmiany są planowane stopniowo, a cały proces zostanie zakończony w przyszłym roku.